Klagomålshantering
Kundklagomål
För oss är det viktigt att du är nöjd med vårt bemötande och våra tjänster. Om du känner dig missnöjd eller tycker att något inte har gått rätt till vi gärna att du kontaktar oss. Hör av dig så ska vi se till att hjälpa dig.
Kontakta i första hand den som tagit hand om ditt ärende. Klicka här för att komma till kontaktuppgifter.
Kontakta i andra hand vår Klagomålsansvarige om du, efter att ha varit i kontakt med Utlånings- och rådgivningsavdelningen, är missnöjd med lösningen eller det beslut som fattades. Klagomålsansvarige för kundklagomål når du genom att skriva till:
Kommuninvest i Sverige AB
Klagomålsansvarig kundklagomål
Box 124
701 42 Örebro
Det är viktigt att du anger så detaljerat som möjligt vad klagomålet består av.
Behandling av personuppgifter – klagomål
Om du känner att dina rättigheter kring behandling av personuppgifter inte uppfylls trots kontakter med Kommuninvest vill vi gärna att du kontaktar vår klagomålsansvarige som du når genom att skriva till:
Kommuninvest i Sverige AB
Klagomålsansvarig behandling av personuppgifter.
Box 124
701 42 Örebro
Det är viktigt att du anger så detaljerat som möjligt vad klagomålet består av.
Du kan även vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten (imy.se) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. om du anser att Kommuninvests behandling kränker dina rättigheter och intressen enligt dataskyddslagstiftningen.
Registerutdrag samt rättelse
Du kan kostnadsfritt en gång per år begära ett registerutdrag från Kommuninvest där du får information om vilka personuppgifter om dig som behandlas, varifrån dessa har inhämtats, för vilket eller vilka ändamål behandlingen sker och till vem eller vilka uppgifterna lämnas ut. Om du önskar ett sådant registerutdrag lämna/skicka den till adressen nedan.
Till samma adress kan du dessutom anmäla om du vill begära radering, rättelse av felaktig eller ofullständig personuppgift.
Kommuninvest i Sverige AB
Juridik och Inköp
Box 124
701 42 Örebro